آسیب‌ها و ضررهای باشگاه بدنسازی غیر استاندارد

آسیب‌ها و ضررهای باشگاه بدنسازی غیر استاندارد
تبلیغات خرید عمده عطر بهین عطر
امتیاز دهید

آسیب‌ها و ضررهای باشگاه بدنسازی غیر استاندارد ممکن است برای شما غیر قابل جبران باشد.

مجله اسپرت رزرو سعی کرده است در این مقاله شما را با آسیب‌های احتمالی یک باشگاه بدنسازی غیراستاندارد آشنا کند. تا در هنگام انتخاب باشگاه، باشگاهی را انتخاب کنید که از نظر استانداردها در بالاترین سطح باشد.

چه مشکلاتی در یک باشگاه بدنسازی غیر استاندارد برای شما پیش می آید

اگر باشگاه به اندازه کافی تمیز نباشد و استانداردهای نظافتی لازم را رعایت نکند، ممکن است از نظر پوستی برای شما مشکلات زیادی پیش بیاید.

كف سالنهاي بدنسازي و ایروبيک نقش مهمي درانجام درست حركات و تامين تعادل شما دارد. كف سالنها باید نرم، بادوام و محكم باشند. و طوری انتخاب شده باشند که باعث سرخوردن و آسیب دیدن شما نشود.

اگر فضای باشگاه غیر استاندارد باشد و فاصله دستگاه به اندازه کافی نباشد، ممکن است به دلیل برخورد ورزشکاران به هم، یا برخود دستگاهی که شما استفاده می کنید به ورزشکار دیگر باعث آسیب دیدگی شود.

یک باشگاه بدنسازی استاندارد حتما یک مربی درجه یک هم دارد. اگر مربی شما به رشته اش تسلط کافی نداشته باشد و اطلاعات و تجربه‌اش کافی نباشد، مطمئناً باعث آسیب رساندن به شما می‌شود. دليلش هم این است  که هر تمرين، طرز قرارگيری و موقعيت خاصی دارد که اگر به اشتباه انجام شود، منجر به آسيب رساندن به بافت هاي بدن شما می شود. پس اینکه مربی بتواند تمرینات مناسب و دستگاه‌ها و وزنه‌های مناسبی، به شما پیشنهاد کند، خیلی مهم است.

یک باشگاه بدنسازی استاندارد باید برای استفاده از دستگاه‌ها، تجهیزات لازم آن را هم داشته باشد. مثلا شما برای کار با وزنه‌ها باید دستکش مخصوص آن را به دست کنید. در غیر این صورت ممکن است به دست شما آسیب برسد.

فرسودگی و کهنگی دستگاه‌های امکان دارد باعث آسیب های جدی به شما شود. تصورکنید که یک دستگاه پرس دچار فرسودگی شده باشد و مسولین باشگاه به آن رسیدگی نکرده باشند، و در اثر کهنگی سیم دستگاه پاره شود و …..

پس استاندارد و باکیفیت بودن دستگاه‌‌ها خیلی مهم است بسیار به آن توجه کنید.

پیشنهاد می‌شود مقاله 10 اشتباه که مانع عضله سازی در بدنسازی می‌شود را در اسپرت رزرو مطالعه کنید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را از آسیب‌ها و ضررهای باشگاه بدنسازی غیر استاندارد  آگاه کرده باشد.

 

شما می‌تواند در اسپرت رزرو باشگاه‌های بدنسازی استاندارد را مشاهده کنید و به صورت آنلاین ثبت نام کنید و از تخفیف های این باشگاه‌های بدنسازی استفاده کنید.

 

ارسال نظر