بهترین ورزش ها برای سالمندان چیست

بهترین ورزش ها برای سالمندان چیست
تبلیغات خرید عمده عطر بهین عطر
امتیاز دهید

بهترین ورزش ها برای سالمندان چیست؟ ورزش های متنوعی برای سالمندان وجود دارد که نه تنها برای سلامتی روح و جسمشان مفید است بلکه باعث سرگرمی آنان می شود.

تعجب آور نیست که افرادی که از نظر جسمی و ذهنی در سال های گرگ و میش خود سالم هستند، اغلب کسانی هستند که در داخل هنوز جوان هستند و مایل به ورزش هستند و در فعالیت های بدنی شرکت می کنند تا از لحاظ ذهنی هشیار و جسمی مناسب باشند.

همچنین شما می‌توانید مقاله ورزش برای چه کسانی خطرناک است را مطالعه کنید.

بهترین ورزش ها برای سالمندان عبارتند از:

1- شنا ورزشی مناسب برای سالمندانورزش شنا

یکی از بهترین ورزش ها برای همه افراد بخصوص افراد مسن می باشد.
آب باعث ایجاد مقاومت طبیعی بدن میشود و عضلات را می سازد و تونیک می کند. شنا همچنین قلب را تقویت می کند، انعطاف پذیری را بهبود می بخشد، روی عضلات کار می کند که عمدتا توسط تمرین های دیگر نادیده گرفته می شوند. باعث کاهش استرس و کالری زیادی می شود.
همانطور که شنا به عنوان ورزش شناخته شده برای ورزشکاران در تمام سنین است، آن را برای شهروندان سالخورده مزایای اضافه شده است. آب وزن بدن را حفظ می کند، بنابراین استرس بر روی اسکلت حذف می شود و هیچ تاثیری به معنی آسیب نیست.

 

2- یوگا ورزشی مناسب افراد مسن

ورزش یوگا یکی از بهترین راههای بهبود سلامت شماست، همه چیز بدون در حال اجرا، پریدن یا بلند کردن چیزی است و شما را به طور قابل ملاحظه ای شادتر می کند. از آنجا که برای تطابق (انعطاف پذیری، حتی) در نحوه تمرین وجود دارد، یوگا را می توان برای جابجایی شرکت کنندگان در هر سنی تنظیم کرد و توانایی خود را بدون اضافه شدن بیش از حد مفاصل و عضلات ایجاد کرد.

 3- دوچرخه سواري یک ورزش مناسب برای سالمندان

 دوچرخه سواری حتی برای کسانی که نزدیک به 100 سال سن دارند، یک روش مناسب برای ورزش کردن است.
مزایای دوچرخه سواری برای قلب، سلامت روانی، سیستم ایمنی بدن قابل توجه است.

4- پیاده روی ورزشی مفرح برای افراد مسن

عمل ساده ی پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای حفظ شکل، به ویژه برای شهروندان سالخورده است. اما این نیز می تواند خسته کننده باشد، و سخت است که انگیزه خود را برای انجام هر کاری که فقط سرگرم کننده نیست. خوشبختانه، یک ورزش است که ساعتها پیاده روی طول می کشد و باعث می شود که جالب تر باشد.

5- ورزشهای گروهی و دسته جمعی


از دیگر ورزش های مفید و مهیج برای افراد سالخوره و مسن میتوان به ورزش های دسته جمعی و گروهی پرداخت.

 

ارسال نظر