چگونه دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی را انجام دهیم؟

چگونه دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی را انجام دهیم؟
تبلیغات خرید عمده عطر بهین عطر
5/5 - (1 امتیاز)

نحوه چیدمان و دکوراسیون داخلی یک باشگاه بدنسازی در انتخاب باشگاه توسط ورزشکاران نقش به سزایی دارد. به طور مثال شاید یک باشگاه ورزشی با وسایل و تجهیزات مدرن پر شده باشد ولی اگر تهویه مناسب نداشته باشد و یا نور پردازی مناسبی نداشته باشد و فضا تاریک و خفه باشد، نمی تواند ورزشکاران را به خود جذب کند.

ما در این مقاله نکاتی که برای دکوراسین داخلی باشگاه بدنسازی، باید رعایت شود به صورت مختصر توضیح داده ایم.

نکات مهم در دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی

رنگ ها:

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون باشگاه بدنسازی بسیار مهم است .رنگ واکنش‌های جسمی و روانی در ورزشکاران ایجاد می‌کند که می‌تواند بر کیفیت تمرینات ورزشی آنها اثرگذار باشد. مثلا استفاده از رنگ های تیره برای در و دیوارها باعث می شود فضا کوچکتر و کسل آور شود. در عوض رنگ آبی یکی از تاثیر گذار ترین رنگ ها برای آرامش فکری و جسمی است. و تحقیقات انجام شده نشان می دهد که افراد در سالن هایی با دکوراسیون آبی می توانند با وزنه هایی سنگین تر کار کنند.و یا ترکیب رنگ های زرد و مشکی باعث ایجاد هیجان می شود.

نورپردازی باشگاه بدنسازی

نورپردازی یکی از  اصول مهم دکوراسیون داخلی است. چون در بدنسازی بیشتر تمرینات به صورت دراز کش است، نباید نورپردازی به صورتی باشد که چشم را اذیت کند، استفاده ازمنبع های نوری نقطه ای در باشگاه ها توصیه نمی شود. همچنین شدت نور ها هم نباید زیاد باشد. بهترین حالت استفاده از یک منبع نوری گسترده است که نور را یکسان در همه سطح سالن پخش کند.
بسیار عالی می شود اگر بتوانید از نور طبیعی هم استفاده کنید اگر باشگاه این امکان را دارد، نصب پنجره های بزرگ بر روی دیوارها و یا ایجاد منافذی بر روی سقف بسیار عالی است، نور طبیعی علاوه بر روشنایی محیط، باعث انتقال انرژی و نشاط در ورزشکاران می شود.
باید دقت داشته باشید هر قسمت از باشگاه با تغییر نوع وسایل و، ورزشی که در آن قسمت انجام می‌شود، نورپردازی و حتی رنگ آن فرق می‌کند.

آینه باشگاه های ورزشی

خیلی مهم است تا در باشگاه ها از آینه های قدی بلند استفاده شود، این آینه ها در موقع تمرین انگیزه ورزشکاران را بیشتر می کند، و به آنها کمک می‌کند تا حین ورزش، تمرکز و کنترل بیشتری بر روی تمرین و حرکت‌های خود داشته باشند. می‌توان آینه‌ها را سرتاسری را بر روی دیوار نصب کرد و یا اینکه روبروی هر دستگاه یک آینه قدی گذاشت.

عناصر تزینی و شعارهای الهم بخش

باشگاه بدنسازی مکانی نیست که بتوان در آن از وسایل تزیینی استفاده کرد اما می شود خود وسایل ورزشی را به عنوان دکور در دیزاین باشگاه ورزشی به کار ببرید. مثلا توپ های پیلاتس با رنگ های جذاب خود،  وزنه های رنگ شده ، انواع وسایل ورزشی باستانی و قدیمی می تواند زینت بخش باشگاه ورزشی باشد. همچنین استفاده از  گلدان های کوچک طبیعی فضا را زیباتر می‌کند و از خشونت آهن و وزنه می‌کاهد.

معمولا در و دیوارهای باشگاه ورزشی با عکس های ورزشکاران و شعار و برچسبهای الهام بخش که ورزشکاران را ترغیب به ورزش بیشتری می کند تزیین میشود.

محل مناسب دستگاه ها در سالن های ورزشی

یکی از مسائلی که در باشگاه های بدنسازی باید دقت کرد چیدمان دستگاه های بدنسازی است. دستگاه ها باید به اندازه کافی از هم فاصله داشته باشند نباید جوری باشد که مسیر رفت و آمد کسی را مختل کند، همچنین نحوه چیدن دستگاه ها باید به نوعی باشد که نگاه کسی که با یک دستگاه کار می کند با نفر دیگر تلاقی نداشته باشد، بهتر است تا دستگاه ها دقیقا روبروی آینه ها جا گذاری شوند. و یا اگر پنجره بزرگ رو به منظره‌ی زیبا دارید بهترین جا برای گذاشتن دستگاه ها است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله وسایل و تجهیزات اولیه باشگاه بدنسازی چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

امیدواریم مقاله تهیه شده برای شما باشگاه دار عزیز مفید بوده باشد. و با به کارگیری نکات گفته شده در موفقیت هر بیشتر باشگاه بدنسازی خود سهیم باشید.

بهترین روش تبلیغ باشگاه بدنسازی چیست؟

 

ارسال نظر