چرا بعد از ورزش دچار درد عضلات می شویم

چرا بعد از ورزش دچار درد عضلات می شویم
ثبت باشگاه ورزشی خرید اینترنتی عطر
امتیاز دهید

چرا بعد از ورزش دچار درد عضلات می شویم ؟ چیزی که بسیاری از ما هنوز درکش نکرده ایم, اهمیت کارهایی است که باید بعد از ورزش انجام داد.

بسیاری از ما روتین های فوق العاده ای برای قبل از ورزش و هنگام ورزش داریم. قبل و در طول ورزش مقدار زیادی آب می نوشیم، گرم می کنیم، بدنمان را می کشیم، روی تمام اعضای بدن کار می کنیم و حتی گاهی مقداری ورزش های هوازی را نیز وارد برنامه می کنیم. سپس بعد از انجام آخرین ورزش، مستقیم به رختکن می رویم، لباس هایمان را عوض می کنیم و مسیر خانه را در پیش می گیریم.

چرا بعد از ورزش دچار درد عضلات می شویم ؟ چیزی که بسیاری از ما هنوز درکش نکرده ایم، اهمیت کارهایی است که باید بعد از ورزش انجام داد. در طول ورزش ممکن است حرکات بسیاری را انجام داده باشید اما نوع رفتارتان با بدن، بعد از ورزش نیز تاثیر مستقیمی روی درد عضلانی، قدرت عضلانی و رشد دارد.

در اینجا به شما خواهیم گفت چرا بعد از ورزش دچار درد عضلات می شویم:

سرد کردن بدن بعد از ورزش

بعد از آخرین ورزشی که انجام دادید، تمرینتان هنوز به پایان نرسیده است. اولین کاری که باید انجام دهید سرد کردن است. حتی اگر آخرین تمرینی که کرده اید دویدن بوده، باز هم باید کمی تمرین سبک هوازی انجام دهید. با این کار، ضربان قلب خود را با سرعتی آهسته و با تمرکز پایین می آورید، در نتیجه بعد از ورزش احساس مریضی نمی کنید. راه رفتن روی تردمیل، به مدت 5 دقیقه روشی ساده و خوب برای سرد کردن بدن است.

تاثیر حرکات کششی بر روی گرفتگی عضلات

بعد از ورزش باز هم باید حرکات کششی داشته باشید. این یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. بعد از یک ورزش، عضلات به صورت طبیعی منقبض

می شوند. کشیدن عضلات از کوچک شدن آنها جلوگیری می کند و کمک می کند خود را بازسازی کنند. بزرگترو قوی تر شوند و در نتیجه بالاترین مزیت را از فعالیتی که کردید دریافت کنید.

کشش بدن بعد از ورزش همچنین باعث آرامش گرفتن عضلات می شود، کمک می کند جریان خون به مفاصل و بافت ها سرعت بگیرد و در نتیجه درد و گرفتگی عضلات کاهش می یابد. تقویت حضور ذهن را نیز به این لیست اضافه کنید تا تمام دلایل برای اضافه کردن حرکات کششی به بعد از ورزش را داشته باشید.

آب بنوشید تا دچار گرفتی عضلات نشوید

حتی وقتی در حال ورزش کردن هستید، باز هم باید سطح مایعات بدنتان را تامین کنید. توصیه می شود طی دو ساعت بعد از اتمام ورزش 2 الی 3 فنجان آب بنوشید. ممکن است دیگر احساس تشنگی نکنید اما برای پیشگیری از کم آب شدن بدن باید به فکر تامین آن باشید.

دفعه بعد که دمبل ها را پایین گذاشتید و فکر کردید کارتان تمام شده است، به یاد این کارهای مهم پس از ورزش بیفتید و برای اینکه زحماتتان بیش ترین نتیجه را بدهد حتما از آنها استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود علت سردردهای ورزشی چیست و راه های مقابله با آن کدامند؟ را در اسپرت رزرو مطالعه کنید.

نویسنده: زک فن هارت

سایت دکتر کرمانی

یکی دیگر از مشکلاتی که بعضی از افراد دارند که باعث کمردرد می‌شود، بحث گودی کمر است در اسپرت رزرو مقاله ای  با نام  تکنیک های ورزشی برای رفع گودی کمر نوشته شده است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

ارسال نظر