بهترین زمان تغذیه در قبل و بعد از بدنسازی

بهترین زمان تغذیه در قبل و بعد از بدنسازی
ثبت باشگاه ورزشی خرید اینترنتی عطر
3.3/5 - (3 امتیاز)

آیا می‌دانید که قبل و بعد از ورزش چه مواد غذایی را باید بخورد و از خوردن چه موادی باید اجتناب کنید. یا اینکه بهترین زمان تغذیه قبل و بعد از بدنسازی چه زمانی است؟
در ورزش بدنسازی به خاطر انجام تمرینات سنگین داشتن یک رژیم غذایی مناسب و آگاهانه برای قبل از ورزش و همینطور بعد از انجام حرکات ورزشی در رسیدن به تناسب اندام دلخواه شما بسیار موثر است.

پیشنهاد می‌شود مقاله مکمل های مفید و مضرر در بدنسازی کدامند را در اسپرت رزرو حتما مطالعه کنید.

تغذیه قبل از تمرین بدنسازی

زمان‌بندی وعده‌ی غذایی قبل از ورزش بسیار مهم است. باید به این نکته توجه کنید که غذای قبل از تمرین فقط زمانی با ارزش است که فرصت هضم و جذب داشته باشد.
بهترین زمان تغذیه قبل از بدنسازی 1 تا 2 ساعت قبل از تمرین است. تا فرصت برای هضم آن باشد.

این وعده غذایی شما باید غنی از پروتئین، کم چرب و دارای کربوهیدرات کافی باشد، تا بتوانید انرژی مورد نیاز بدن شما را برای تمرینات تأمین کند. ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها را نیز نباید فراموش کنید.

می‌توانیداز غذاهایی مانند: نان سبوس دار، ماکارونی، سیب زمینی و میوه‌ها استفاده کنید تا در تمام طول تمرین سوخت عضلانی شما محفوظ باشد.

به این نکته نیز دقت داشته باشید که 70 درصد از توده ماهیچه‌ها را آب تشکیل می‌دهد، پس نوشیدن آب به شما انرژی می‌دهد و ماهیچه‌سازی سریعتر انجام می‌شود. پس سعی کنید قبل از تمرین و حتی حین تمرین آب زیاد مصرف کنید.

بهتر است حدود نیم ساعت قبل تمرین میزان کمی میوه مصرف کنید.

شما می‌توانید برای رزرو آنلاین باشگاه های بدنسازی شهر خود به سایت اسپرت رزرو مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه ثبت نام باشگاه های بدنسازی استفاده کنید.

تغذیه بعد از تمرین بدنسازی

خوردن غذا بعد از تمرین در باشگاه بدنسازی از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر بعد از تمرین غذا نخورید، خستگی و کاهش قند خون را کاملا در خود حس می‎‌کنید.
بعد از تمرین بدنسازی بدن شما به دلیل اینکه انرژی زیادی سوزانده، و تمام ذخایر خود را خالی کرده است، بهترین زمان برای سوخت رسانی به عضلات و در نتیجه رشد عضلات است.
کربوهیدرات سوخت اصلی سلول های شماست. پروتئین نیز در حجم عضلانی اهمیت زیادی دارد. پس وعده‌ی‌، پس از تمرین حتما باید دارای این دو ماده باشد. حدود 20 تا 60 دقیقه بعد تمرین شما می‌توانید ازکربوهیدرات ساده مانند: آب میوه و همچنین کربوهیدرات پیچیده مثل: ساندویچ مرغ (مرغ سرخ نشده باشد)، ساندویچ کره بادام زمینی و شیرکاکائو استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود مقاله اهمیت انجام حرکات کششی قبل و بعد از بدنسازی و معرفی انواع حرکات را نیز از مقالات اسپرت رزرو مطالعه کنید.

پس نتیجه‌گیری که از این مقاله می‌توان کرد این است که: تغذیه قبل و بعد از تمرینات بدنسازی بسیار مهم است، و باید به بدن سوخت مورد نیاز رسانده شود، حتی اگر احساس گرسنگی نمی‌کنید. فقط در زمان آن و نوع مواد غذایی باید دقت لازم را کرد.

 

ارسال نظر