اهمیت انجام حرکات کششی قبل و بعد از بدنسازی و معرفی انواع حرکات

حرکات کششی قبل و بعد بدنسازی
19 بازدید
0
Loading...

حرکات کششی قبل و بعد از بدنسازی بسیار مهم است. تحقیقات گویای این مطلب است که این حرکات مانع از بروز آسیب دیدگی و سخت شدگی ماهیچه ها می‌شوند. همچنین از احساس درد ماهیچه در روز بعد که به دلیل ساخته شدن اسید لاکتیک در ماهیچه می‌باشد جلوگیری می‌کند.

تاثیر حرکات کششی قبل از بدنساری:

کشش یک روش عالی برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر بدن است. انجام حرکات کششی بخش مهمی از تمرینات ورزشی محسوب می‌شود که فضای کافی و انعطاف پذیری لازم برای انجام حرکات را فراهم می‌کند و همچنین به کاهش خطر آسیب دیدگی و درد عضلات کمک می‌کند.

به طورکلی فواید حرکات کششی قبل از تمرین را می‌توان به 5 دسته زیر تقسیم بندی کرد.

  1.  کاهش مصدومیت
  2. کاهش خستگی
  3. افزایش انرژی و انگیزه
  4. دریافت اکسیژن تازه
  5. افزایش انرژی و انگیزه

تاثیر حرکات کششی بعد از بدنسازی:

حرکات کششی بعد از تمرین، باعث می‌شود که بافت‌های ماهیچه‌ای در امتداد یکدیگر قرار بگیرد و فرایند بهبودی پس از یکسری تمرینات سخت تسریع پیدا کند. اگر بافتها در حین تمرین دچار در هم پیچیدگی شده باشند، قسمت‌های آسیب دیده نیاز به زمان بیشتری برای التیام یافتن پیدا می‌کنند. بدن سازهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند زمانی که خوب شدن ماهیچه‌ها برای مدت زمان زیادی طول بکشد، کل چرخه ورزشی قطع می‌شود و به همین دلیل رشد ماهیچه‌ها به تعویق می‌افتد.

می‌توان به طور کلی فواید حرکات کششی بعد از تمرین به صورت زیر بیان کرد:

  1. بازسازی سریع عضلات
  2. کاهش گرفتگی عضلات
  3. محافظت از مفاصل
  4. افزایش انعطاف پذیری
  5. خنک نگه داشتن بد

شما می‌توانید برای رزو آنلاین باشگاه های بدنسازی شهر خود، همراه با تخفیفات ویژه به سایت اسپرت رزرو مراجعه کنید.

انواع حرکات کششی قبل و بعد بدنسازی

داینامیک یا پویا :
این دسته از حرکات کششی مناسب قبل و در حین انجام تمرینات ورزشی است. در حین انجام این حرکات شما باید به صورت مداوم در یک حالت روان حرکت کنید.

حرکات کششی پویا

استاتیک یا ساکن :
این دسته از حرکات کششی برای حین تمرین و پس از پایان تمرینات مناسب هستند. مدت زمان انجام این حرکات کششی طولانی است، یعنی بدن حداقل 30 ثانیه در حالت کشش باقی می‌ماند.

غیر فعال
این دسته از حرکات کششی بعد از اتمام تمرین انجام می‌شود، و نیازمند کمک از طریق وزن بدن و تجهیزات مورد نیاز است.

فعال
این دسته از حرکات کششی مناسب قبل، درحین و بعد از اتمام تمرین، بوده و باعث درگیری انقباض عضله مقابل در ناحیه ای که حرکات کششی روی آن قسمت انجام می‌دهید، می‌شود.

نکته‌ای که در انتها بهتر است به آن دقت کنید این است که در هنگام انجام حرکات کششی، عضلات خود را از یکدیگر جدا کنید. همیشه بهتر است که تک تک بر روی عضلات خود کار کنید به جای اینکه یکدفعه بر روی همه آنها کار کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی آنها پیدا کنید.

برای دیدن لیست باشگاه های بدنسازی شهرهای مختلف به مجله اسپرت رزرو  مراجعه کنید.

برچسب‌ها:
ارسال نظر