تاثیر ورزش هوازی (ایروبیک) بر روی بدن

تاثیر ورزش هوازی (ایروبیک) بر روی بدن
ثبت باشگاه ورزشی خرید اینترنتی عطر
امتیاز دهید

تاثیر ورزش هوازی (ایروبیک) بر روی بدن چیست؟ فعالیت های هوازی منظم مانند پیاده روی،دوچرخه سواری یا شنا،می تواند به شما کمک کند که طول عمر بیشتری داشته باشید. ببینید چگونه تمرین هوازی قلب، ریه ها و جریان خون شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

ورزش هوازی یکی از ورزش های پرطرفدار در بین تمامی سنین می باشد. صرف نظر از سن، وزن یا توانایی ورزشی، ورزش هوازی برای شما مناسب است.

در طول فعالیت هوازی، شما بارها و بارها عضلات بزرگ خود را در بازوها، پاها و باسن ها حرکت می دهید. شما پاسخ های بدن خود را به سرعت متوجه خواهید شد.

شما سریع تر و عمیق تر نفس می کشید و این باعث می شود که مقدار اکسیژن را در خون شما به حداکثر برساند. قلب شما سریعتر می شود و جریان خون را به عضلات خود و به ریه ها افزایش می دهد.

جدیدترین دستورالعمل های انجمن قلب آمریکا و کالج آمریکایی ورزش های هوازی را توصیه میکنند. 30 دقيقه ورزش هوازی متوسط ​​شديد پنج روز در هفته يا 20 دقيقه ورزش هوازي شديد سه روز در هفته برای حفظ سلامت خوب و کاهش خطر ابتلا به مرض مزمن مفید می باشد.

 

 

اگر هنوز به یک شیوه زندگی فعال نیاز دارید، توجه داشته باشید که از دیگر مزایای تاثیر ورزش هوازی (ایروبیک) بر روی بدن:

ورزش هوازی به افزایش اعتماد به نفس، ثبات احساسی، حافظه و عملکرد مغز کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که حدود 19 میلیون آمریکایی هر سال تجربه افسردگی می کنند. به طور گسترده ای پذیرفته شده است که ورزش هوازی علائم افسردگی را بهبود می بخشد.

فواید سلامتی علاوه بر تقویت قلب و ریه ها، ورزش هوازی می تواند باعث کاهش کلسترول شما، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون شما شود.
مزایای فیزیکی ورزش هوازی کالری را می سوزاند، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا وزن بیش از حد را از بین ببرید. ورزش ایروبیک نیز ماهیچه های شما را تکان می دهد و وضعیت را بهبود می بخشد.
مزایای تناسب اندام علاوه بر دنبال کردن بهتر و سالم تر شدن، تمرین هوازی، استقامت شما را افزایش می دهد، انرژی بیشتری برای هر دو کار و بازی به شما می دهد. شما بهتر خواب خواهید دید و بهتر استرس را کنترل کنید و در مورد خودتان احساس خوبی خواهید داشت.

پیشنهاد می‌شود حتما مقاله ورزش و ماساژ های پیشنهادی برای کاهش درد عضلات را مطالعه کنید.

ارسال نظر